koszt legalizacji LPG

RETE!

Temat: Jak wam palą Audice przy tych mrozach?
Dzwoniłem właśnie do Szwagra , pracuje przy CNG w Poznaniu i jest tak ...........koszt sprężarki 5-10 tysia , instalacja ok 2 000 , z tym ,że lepiej kupić używkę w Niemczech lub we Włoszech , nie ma problemu z legalizacją , koszt użytkowania przy silniku 2,0 10 zł na 100 km i faktycznie mróz ,upał nic nie rządzi . Butla faktycznie wysokociśnieniowa , reszta podobna do LPG ( inne reduktory i dysze)
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8000



Temat: Samodzielna wymiana zbiornika LPG
To jest mój mierwszy post, więc witam wszystkich forumwiczów.
Mam kłopot bo skończyła mi się legalizacja zbiornika i nie chcą mi podbić przeglądu technicznego. Doradzono mi żebym wymienił zbiornik na nowy bo legalizacja starego jest nieopłacalna. Moje pytanie jest następujące: czy jesli kupię nowy zbiornik z homologacją i sam go zamontuje to jego homologacja nie straci ważności? Czy koniecznie wymiana musi być dokonana przez gazownika, ktory mi wystawi jakis dodatkowy dokument? Pytam, ponieważ u mnie w mieście koszt wymiany zbiornika to 300-400zł plus koszt zbiornika (więc dość drogo). Bardzo proszę o pomoc.
Źródło: gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=210


Temat: Opel Zafira B cng na taxi..
Witam:)
CO do instalacji CNG to oczywiści w Zosiach były montowane fabrycznie i co do instalacji nie ma raczej problemu, jest tylko myk z butlami bo podobno w myśl polkich przepisów trzba im co dwa lata robic przegląd tzw. dorażny(dodatkowy koszt) i najwarzniejsze jest aby butla(e) miały tzw homologację nabitą na sobie, bo jesli nie maja takowej (proponuje przed ewentualnym zakupem podjechac do jakiegos zakładu gazowniczego zajmujacego sie legalizacjami butli LPG i CNG) to będą problemy i dodakowe koszty.
Drugim problemem w naszym kraju jest problem z serwisowaniem fabrycznych instalacji CNG, bo ponoc ASO serwisy nie bardzo wiedza jak zabrac się za te auta( oczywiscie jak zaczynają sie problemy z instalacja, dopóki się nic złego nie dzieje to jest gitarka), podobno trzeba śmigac za zachodnia granicę-oni maja to troszkę dłużej i bardziej rozwinięte.
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1239


Temat: Czy policjant może sprawdzić datę ważności gaśnicy w samocho
Polskie prawo stanowi, że policjant ma prawo sprawdzić, czy gaśnica jest w aucie. Mówi także o tym, że gaśnica ma być sprawna. Nie warunkuje jednak sprawności gaśnicy przejściem przez nią przeglądu / legalizacji / nazwijcie to jak chcecie...
Zawsze możecie iść w zaparte, że gaśnica jest sprawna, a jak się policjant przyczepi do gaśnicy, to poproście o podstawę prawną - nigdzie nie znajdziecie zapisu, że za niesprawną należy uważać taką, w której minął termin badania technicznego. jeśli nie będzie chciał uwierzyć, to zasugerujcie mu uruchomienie gaśnicy - zastrzeżcie jednak, że pokryje koszty ponownego nabicia gaśnicy - to go powinno zniechęcić ostatecznie.

Podaję tą informację za tygodnikiem Motor - napisano tam, że za brak legalizacji na gaśnicy policjant może co najwyżej pouczyć...

Nie jest też prawdą, że ponowne nabicie kosztuje 5 PLN, przynajmniej nie w Lublinie - przegląd gaśnicy faktycznie 5, ponowne nabicie 20 PLN - wiem bo byłem na przeglądzie w połowie września...

Co do skuteczności gaśnicy - 5 sekund to max - jak się obawiacie pożaru lepiej kupić gaśnicę 2kg (wymaganą zresztą w samochodach z LPG - albo 2 gaśnice 1kg) ale to wydatek około 60 PLN (w porównaniu do 20 - 25 za 1kg).
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=4067


Temat: Butla gazowa

Nie ma co, wygoda posiadania zbiornika jest nie sporna, ale patrząc na chłodno i licząc róznicę w akcyzie LPG jest droższy od 11kg butli z gazem o około 18 zł * 20 butli/rocznie* 10 Lat(legalizacja zbiornika) = 3600zł nie liczą instalacji zakładamy około 400 zł czyli równo 4000zł. Założenia były używanie kampera nie tylko w sezonie letnim, ale i w zimie oraz podgrzewania (zapobieganie przed wytworzeniem wilgoci). Wychodzi na to że to ma swoje plusy i minus (finasowy).
ps. 1kg gazu = ok 2litrów


Przepraszam, pogubiłem się zupełnie w Twoich rachunkach! Koszt zbiornika z instalacją!!!!!!!! 700 pln,- 40 litrowy. W połowie roku zazwyczaj dotankowuję 15-20 l. Tych zbiorników się NIE legalizuje - złomuje!!!. Moje zdanie jako praktyka jest takie - SAME ZALETY.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=62


Temat: Volvo 850 2.0 gaz koszt rejestracji
Dodam jeszcze, że akcyza będzie naliczona pewnie wg eurotax. A co do LPG, to pytanie, czy masz jakąś homologację na butlę? Jeśli nie, to musisz zrobić jej badanie legalizacyjne. Koszt około 250 PLN.

Tak jak napisała Ania_De, przerabialiśmy to jakieś 2 tygodnie temu. Ogólny rachunek zamknął się kwotą niecałych 2000 PLNów (z legalizacją butli lpg).
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=26371


Temat: butla Co2 koszt
Z legalizacją to wygląda różnie im więcej pośredników tym drożej co jest normalne.
Ja mam swoją gaśnicę i nie długo czeka mnie legalizacja z wymianą zaworu.
Koszt imprezy to 80 zł (butla 6kg) za legalizację (sprawdzenie butli na "rozerwalność", wytrzymałość i nabicie daty ważności), wymianę zaworu oraz uzupełnienie co2.
Ale w tym przypadku trzeba mieć swoją butlę.
Dla porównania dodam, iż w sklepie z art. bhp i ppoż ta butla gotowa kosztuje 150 zł, więc różnica w cenie to 70 zł. Dla zainteresowanych dodam, iż te butle skupują maksymalnie za 20 zł !, więc zarobek pośrednika to u mnie w miejscowości 50 zł na butli (kiedyś jak w akwarystyce nie stosowano na szeroką skale butli wysokociśnieniowych można było kupić butlę u mnie w mieście 1,5 kg za 30zł a teraz kosztuje 100zł).
Butle a raczej gaśnice można znaleźć w starych opuszczonych magazynach itp, warto też popytać na malutkich starych wiejskich cpn-ach, a czasem u znajomego płatne "przelewem". Moja wyniosła mnie 10 zł.
W okolicach Siedlec jeżeli ktoś ma swoją butlę do nabicia lub starą gaśnicę do legalizacji to najtaniej zrobicie to w miejscowości Domanice Kolonia na tej samej posesji gdzie jest stacja lpg.
Źródło: aquaforum.pl/viewtopic.php?t=19763


Temat: Przełożnenie instalacji LPG
Jestem własnie w trakcie takiej przekładki. Znalazłem corse na częsci z lpg cała instalacje z butlą (rok prod.2005) kupiłem za 100zł tyle ze sam wyciągnąc musiałem.
Jakie moge mieć problemy na przeglądzie po zainstalowaniu tego? Jak to zalegalizować, jaki koszt legalizacji? (nie mam żadnych papierów na to)
Źródło: corsa-a.pl/forum/viewtopic.php?t=5280


Temat: [Leganza] Legalizacja butli gazowej
Prawdopodobnie Tutaj robią legalizację ,nie znam niestety cen.Zobacz ten temat http://daewooforum.pl/vie...der=asc&start=0 .Mnie też to czeka lecz jeszcze się nie orientowałem co do kosztów , ale "wujek" Google mówi ,że bardziej opłacalna jest jednak wymiana na nową.Ponieważ temat mnie też interesuje -napisz proszę jak dalej się to potoczy u Ciebie.


Dzwoniłem kazali mi zabrać wszystkie papiery i jechać do nich koszt 200 zł nr tel to 0426136597 dzwonić koło 8.

Na ile przedluzaja?Wlasnie jak to ma sie z praktycznego pkt widzenia,czy butla od lpg rdzewieje?Co konkretnie sie z nia dzieje pomijajac nieszczelnosc elektrozaworow.
Mi legalizacja wychodzi za rok badz 2 lata,ale juz teraz chcialbym zglebic temat.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=20997


Temat: [Lanos] lanos 15 16v legalizacja
Oczywiście masz rację .Weź jednak pod uwagę że nie tylko STAKO (choć jest liderem) "klepie butle" LPG do samochodów (są np. jeszcze Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych). W innych wypadkach (prócz wspomnianego STAKO) nie wiem jak wygląda sprawa duplikatów w GZWM biora 71zl za wtornik ale nawet jakby była to podobna kwota to zawsze jest to dodatkowy koszt . no tak ale czesto mozna kupic butle z wazna data ale bez papierow i wtedy taki wtornik ratuje sprawe sprzedawał identyczną butlę jaką potrzebowałem z legalizacją do października 2015 roku. Na dodatek butla razem z wielozaworem i w środku gaz. Cena 70 zł najlepiej jest tak ale nie zawsze sie trafi
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=24950


Temat: [nubira I] strzela na gazie mulowato chodzi
Witam Szanowne Grono,
Przepraszam że piszę w tym miejscu i w starym poście, ale chyba nie ma co zakładać nowego, a zainteresowani i tak do tego dotrą.
Ostatnio miałem podobne objawy jak założyciel posta.
Wymieniłem świece bo rzeczywiście był już na nie czas natomiast z wymianą kabli postanowiłem trochę zaczekać (wymyłem je dokładnie w benzynie - kable bugicord czy jakoś tak), ale problem z szarpaniem na małych obrotach nie skończył się. Pomyślałem że wydatek kaski na nowe kable jest nieunikniony.
Międzyczasie kończył mi się przegląd a wraz z nim legalizacja butli LPG.
Zostałem postawiony przed jeszcze większymi wydatkami (wymiana butli lub legalizacja)
ostatecznie zdecydowałem się na legalizację koszt 220 zł (demontaż i montaż we własnym zakresie)
I tu zdziwienie bo wykręcając zawór z butli okazało się że mam ułamany przewód miedziany zasysający gaz z butli. Ze starości skorodował. Po jego wymianie i montażu całej butli po legalizacji problem szarpania póki co ustąpił.

Może to będzie jakaś wskazówka dla posiadaczy starszych instalacji LPG, którym sama wymiana świec i kabli zapłonowych nie pomaga.

W razie ponownego wystąpienia szarpania i braku mocy napiszę, ale mam cichą nadzieję że będzie dobrze.

Pozdrawiam
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=24045


Temat: Jeździmy na gazie czy nie? w piecu oczywiście :)
Ten temat przerabiałem na własnym kamperze. Oryginalny zbiornik gazu 90 l musiałem wymienić z uwagi na upływ teminu legalizacji. Takich zbiorników nie opłaca się legalizować, ze względu na koszty. Zamontowano mi 40 l zbiornik na LPG w miejscu poprzedniego, ale.......
Zamontowano tak jak montuje się w samochodach, a więc rurka podawała mi gaz w stanie płynnym na reduktor, który po kilku minutach zamarzał i palniki gasły. Do urządzeń grzewczych w kamperach i nie tylko konieczna jest frakcja gazowa, a więc obcięto rurkę dostarczająca gaz ze zbiornika przy jak to nazywają "koronie" i wtedy nie ma to znaczenia czy butla (zbiornik) jest montowany w pozycji stojace, czy leżącej, byle do reduktora dostawała sie frakcja gazowa. Instalacja dziala już 8 lat i nie ma żadnych kłopotów, poza zdziwieniem na niektórych stacjach, że diesel tankuje gaz.
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=1473


Temat: Siecento 1.1 Czy warto?
Odpuśc sobie tego Seja, co prawda kontrolka sie świeci pewnie na LPG, ja tak miałem, Świadczy to o ubogiej instalacji LPG po kosztach być moze. Kontrolke można łatwo zgasić bo poprostu instalacja nie ma emulatora wtrysku. Ale już i ja sie napaliłem na sportasia i dopiero po roku z nim do ładu doszedłem. A i tak malowac będe w maju bo ktoś tak robił poprawki i dobierał lakier, że szkoda gadać.
Poszukaj sobie czegoś pewniejszego Z tym gazem i legalizacją jest tak że jak nie ma faktury z montażu to jak nie zdobędziesz jej na lewo to będzie LPG nielegalnie.
Źródło: seicento.pl/viewtopic.php?t=21422


Temat: Szukam Seicento Van w wersji cieżarowej -na co zwrócić uwage
rudiov,

-Auto Casco raczej mi nie potrzebne
-Na raty tez raczej nie chce tego kupowac (to nie sa jakies kolosalne koszta i nie trzeba AC)
-Mysle nad tym SPI bez gazowni (zawsze mozna załozyc nową)

Znalazłem pare ogłoszen z roczników 2000-2001 z wbitym VAT-1 ale od prywatnych osób , na oko wyglądają na całkiem zadbane na zdjeciach i raczej uzywane jako auto
"niefirmowe" .

-Jesli chodzi o te MPI z fabrycznym LPG rocznik 2002 tez zaraz sie skonczy legalizacja
butli wiec tez bedą przeboje.

-A tak na marginesie to ile kosztuje tak +/- instalka do tego SPI ?

Pozdrawiam
Źródło: seicento.pl/viewtopic.php?t=23325


Temat: Legalizacja butli LPg
Witam jak w temacie gdzie w Łodzi można zalegalizowac butle lpg i jaki jest tego koszt??
Czy ewentualnie lepiej wymienic zbiornik.

Z góry dzieki
Źródło: bmw3er.pl/viewtopic.php?t=4276




 

Powered by WordPress dla [RETE!]. Design by Free WordPress Themes.