kody PKD do założenia działalności

RETE!

Temat: Własna działalność gospodarcza
" />Ja właśnie 3 dni temu byłem złożyć wniosek o założenie działalności gospodarczej. Załatwiłem to w urzędzie miasta ( jeden 2 stronnicowy wniosek). Kody PKD to nic trudnego. Zresztą pani jest tak uprzejma, że pomogła mi szukać. Teraz czekam 2 tygodnie na Regon. Z tego co mi powiedziano to nic narazie nie muszę załatwiać, oni wszędzie te dokumenty wyślą czyli do ZUSU i US. Potem tylko muszę na krótko jechać i podpisać. W międzyczasie pieczątka i konto.

I. REJESTRACJA FIRMY W URZĘDZIE MIASTA LUB W URZĘDZIE GMINY
II. NADANIE NUMERU STATYSTYCZNEGO – REGON
III. WYROBIENIE PIECZĄTKI
IV. ZAŁOŻENIE FIRMOWEGO KONTA BANKOWEGO
V. URZĄD SKARBOWY
VI. ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

TUTAJ MACIE KROK PO KROKU.

http://www.twojafirma.info/
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=7672



Temat: Jak założyć firmę
Zakładający działalność mogą skorzystać z interaktywnego wniosku o założenie działalności gospodarczej EDG-1 serwisu małej księgowości internetowej ifirma. We wniosku znajduje się baza wszystkich Urzędów Miasta/Gminy, Urzędów Skarbowych, oddziałów ZUS i GUS oraz baza kodów PKD. Wypełnienie kompletnego wniosku wraz z wyborem odpowiednich urzędów i kodów PKD trwa kilkanaście minut.

Wniosek jest darmowy.
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=75


Temat: Sprzedaż na aukcjach Allegro, handel w internecie i podatki

W innych miejscach czytam, że trzeba zakładać firmę. Więc tu moje pytanie, czy trzeba? Z tego co rozmawiam ze znajomymi, to założenie działalności gospodarczej, regon, nip, vat, zus i wszelakie inne rzeczy potrzebne do działania w pełni legalnej firmy pożerają sporo czasu i pieniędzy. Tu kolejne pytanie: ile? Tzn ile może kosztować założenie takiej firmy.

Jeżeli chcesz pracować w szarej strefie i handlować kodami do gier na allegro, to firmy zakładać nie musisz (Twoje ryzyko). Jakakolwiek sprzedaż o charakterze ciągłym wiąże się natomiast z koniecznością założenia działalności. Ba - nawet będziesz musiał martwić się o kasę fiskalną!
Nie pamiętam już dokładnie ile mnie wszystko wyniosło, ale wydatek nie jest aż tak wielki (wpis do ewidencji chyba koło 100 PLN?), NIP i REGON sprawa darmowa. Koszty pojawiają się dopiero później :-)


- Inne pytanie to czy nie da się płacić podatku bez firmy lub jeśli np ojciec posiada firmę to nie dało by się może podciągnąć tego pod ową firmę(związaną z naprawą sprzętu elektronicznego).

Podatek możesz płacić bez firmy - mówimy tutaj o podatku od czynności cywilno - prawnych. Ale to są sprawy jednorazowe, dotyczące sprzedaży jakiejś rzeczy na zasadzie umowy kupna - sprzedaży. Powyżej 1000 PLN zgłaszasz w US i odprowadzasz podatek. Druga część pytania jest ciekawsza - owszem możesz podpiąć się pod ojca, a nawet to zalecam. Jedyną formalnością będzie dopisanie do papierów odpowiednich punktów PKD (o ile jeszcze ich nie macie wpisanych). A potem - do dzieła. Ojciec może Cię zatrudnić na umowę - zlecenie. Możesz też w ogóle nie występować w papierkach i wszędzie wtedy podpisuje się ojciec. Opcja najtańsza.

- Z tego co wyczytałem to zajmując się sprzedażą czegoś należy posiadać jakieś dokumenty z zakupu. Jak to może wyglądać w przypadku, gdy kupuję Kod aktywacyjny np na stronie gry. Wtedy nie mam żadnego dowodu poza informacją z mojego konta bankowego. Jak rozwiązać taki problem ?
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=8872


Temat: zus i dzialalnosc gosp. - help
" />
">to jeszcze tylo poprosze o podpowiedz co do kolejnosci:

1. ide na nowy targ i zglaszam chec zalozenia dzialalnosci, tam wpisuje te kody pkwiu

2. ide z jakims swistkiem do urzedu statystycznego na olawska. tam dostaje regon

3. zostaje mi:
-zapalcenie skladki zdorwotnej,
- urzad skarbowy (czy tylko aktualizacja nipu?),
- zalozenie rachunku bankowego

i to juz wszystko?
p.s. jak kolejnosc w punkcie trzecim?


Ad 1- Określenie działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Otrzymanie dokumentu- "Zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej" trwa ok. 7 dni, opłata administracyjna wynosi 50 zł>>>>w międzyczasie możemy sobie wyrobić pieczątkę firmy.
Ad 2- Po odebraniu tegoż Zaświadczenia idziemy do Urzedu Statystycznego i praktycznie na miejscu otrzymujemy "Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON".
Ad 3- Mimo,że UM wysyła info do Urzedu Skarbowego i ZUS to i tak tam trzeba iść aby:
- w Urzędzie Skarbowym (ul. Sztabowa 100)> złożyć odpowiedni druk założenia własnej działalności, np. osoba fizyczna prowadząca działalnośc gospodarczą, lub spółke itp.(pytaj w informacji US) trzeba miec ksera dokumentów z UM i US oraz jakis papier z Archicomu np. Protokół Zdawczo- odbiorczy , chodzi o prawo do lokalu> mogą tego żądać. NIP mamy stale przypisany ale USkarbowy przyśle po jakimś czasie pismo o NIP z nowym adresem.
- w ZUS (ul.Pretficza), też wypełniamy odpowiednie dokumenty załozenia firmy i ustalamy datę rozpoczecia działalności> nie musi byc w dniu wypełniania (tak samo w Urzędzie Skarbowym, ale aby była to ta sama data!!!). ZUS płaci sie z dołu- np. osoba fizyczna do każdego 10. dnia miesiąca za miesiac poprzedni.. Jaki e druki trzeba wypełnic to juz nie pomogę bo korzystam z biura rachunkowego ale cos koło ZRUA, ZPUA itp.
Konto bankowe o tym trzeba pomysleć trochę wczesniej bo może to potrwać kilka lub kilkanaście dni (banki internetowe).
Pieczątka- dane minimalne: np. dla osoby fizycznej: Nazwa firmy, imie , nazwisko,ulica, kod, telefon, NIP i REGON.
A tak poza tym życzę powodzenia
Źródło: forum.vivaldiego.wroclaw.pl/viewtopic.php?t=3610


Temat: Zakładamy działalność gospodarczą (DG)
Siemanko koleżanki i koledzy.


Mam zamiar od nowego miesiąca działać w nieruchomościach oraz progrmach partnerskich jako przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (DG).
Zdecydowałem się na to ponieważ, chcę się rozwijać a bez DG ani rusz. Drugim powodem jest oczywiście możliwość odpisu od przychodu wydatków związanych z moją obecną działnością, a dzięki temu będę płacił co miesiąc niższy podatek dochodowy.

Będę przedstawiał w tym wątku krok po kroku, wszystkie czynności jakich dokonałem zakładając firmę. Będę się opierał na ściądze którą jakiś czas temu przygotowała dla mnie Asia:


Hej,

założenie firmy to banał. Gorzej z pomysłem na biznes... ale pewnie będą to czytać ludzie, którzy mają wiele pomysłów i chcą zacząć je realizować

Założenie firmy - a będę mówić o działalności gospodarczej, która na pewno nie jest najlepszą formą zabezpieczenia swoich pieniędzy (bo lepsza jest sp. z o.o. ale wiąże się to z wpłatą kapitału 40.000 zł plus pełną księgowością, która niestety kosztuje) - jest dość proste i nie wymaga dużo czasu. Trochę trwa oczekiwanie na wydanie różnych decyzji, ale nie samo załatwianie.

Opiszę to w kilku krokach:

1. wpis do ewidencji DG Urząd Miasta. Koszt: 100 zł. Trzeba znaleźć punkt obsługi przedsiębiorcy w danym mieście, tam udać się z tą kwotą i powinni wszystko wytłumaczyć. W skrócie: wybiera się nazwę firmy, miejsce działalności, adres, datę rozpoczęcia działalności, PKD. PKD to nic innego niż książka kodów - można ją znaleźć w internecie - gdzie dane rodzaje dz. gosp. są oznaczone kodem. Wybiera się te, które najbardziej pasują plus całe mnóstwo potencjalnych. Po co te potencjalne? A tak na przyszłość... ponieważ każda zmiana wpisu kosztuje 50 zł. Także wpisujemy wszystkie PKD, jakie nam tylko przyjdą do głowy. Nie ma ograniczeń ilościowych. Teoretycznie na zaświadczenie czeka się do 14 dni. Praktycznie dostaje się od ręki. Urzędnicy w moim mieście znali się na rzeczy i byli bardzo pomocni w wypełnianiu papierka. Można założyć firmę w miejscu swojego zameldowania - co polecam (w zależności od planowanej działalności oczywiście - kto chce mieć kiosk nie prowadzi go w domu...).

To było to najtrudniejsze... reszta jest prostsza.

2. GUS - Główny Urząd Statystyczny
Co tu dają? REGON. I to bezpłatnie:) W moim mieście można też go uzyskać w miejscu, gdzie robię wpis (pkt. 1), ale długo się czeka, bo oni pocztą do GUSu przesyłają... Polecam więc wycieczkę do GUSu, jeśli taki jest w Twoim mieście. I znów 14 dni oczekiwania - w GUSie praktycznie dostaje się od ręki. Znów miła pani doradza co i jak wypełnić. No problem:)

3. Konto bankowe - firmowe. To MUS!

4. Urząd skarbowy - NIP 1 (os. fiz. samodzielnie prowadzące działalność) i jeszcze jakiś inny papierek, ale nie pamiętam jaki, bo robiła to moja księgowa.

... czas na ważną dygresję na temat KSIĘGOWEJ...

Co pisał Kiyosaki na temat zatrudniania ludzi, którzy wiedzą więcej? Tym retorycznym pytaniem ominę dyskusję na temat potrzeby posiadania księgowej:) Poszukiwanie księgowej nie było łatwe... na początku. Każda po swojemu próbowała mi zamieszać w głowie wynajdując różne drobiazgi w mojej planowanej działalności i mówiąc, że poprowadzi księgowość tak skomplikowaną za 200 plus VAT. Ostatecznie wystarczyło popytać znajomych, nawet tych, którzy nie mają własnych firm, by ktoś mi kogoś polecił... I tak mam swoją księgową, znajomą znajomego, która jest bardzo OK. Wystarczy pytać...

Księgowa to wydatek 100 plus VAT (na początek, jak nie ma wielu faktur). Polecam niebabranie się samemu w tym, nawet jeśli ktoś posiada dyplom z finansów. Praktyka i wiedza, gdzie szukać, czynią z księgowych naszych największych sprzymierzeńców. Ważne, żeby księgowa znalazła czas i odpowiedziała na milion pytań, które każdy myślący człowiek ma na początku.

Tyle o księgowej. Księgowa prowadzi księgi w swoim biurze (kontrole też będą do niej przychodziły:) i chętnie zgodzi się dostarczyć NIP 1 do US. Czyli księgową należy mieć najpóźniej przy pkt. 4. Ale wcześniej można już szukać...

5. ZUS
zgłoszenie do ZUS należy dokonać do 7 dni od rozpoczęcnia działalności. Jakie to były papierki - nie pamiętam. I znów - miłe panie w ZUSie pomogły to załatwić. Chyba ZZA i ZFA (dla pracujących jednocześnie na etacie - więc nie w Twoim przypadku!). Potem po miesiącu DRA, czy jakoś tak. Znów bezpłatnie, miło i przyjemnie.

(6.) Pieczątka firmowa - w nawiasie, bo nie mam i jak dotąd nie była mi potrzebna.

UFF to tyle. Zajmuje to niewiele czasu, trzeba wziąć długopis i drobne na ksero, bo co rusz trzeba coś tam skserować. Wszystkie zdobyte już papiery radzę mieć przy sobie, bo potem się okazuje, że potrzebują:

ad. 2. wpis do ewidencji, dowód osobisty
ad. 3. NIP (ten osobisty, przy jednoosobowej dz. gosp. nie nadają nowego - należy bezwzględnie poszukać dokumentu o nadaniu numeru NIP), wpis, dowód, inne (zależy od banku)
ad. 4. wpis, zaświadczenie o REGON, dokument uprawniający do korzystania z nieruchomości (akt własności, umowa najmu, itp.)
ad. 5. decyzję o nadaniu NIP z Urzędu Skarbowego (to, czego radziłam poszukać w domu), decyzję o nadaniu REGON z GUS.

Jak o czymś zapomniałam to przepraszam, ale trochę tych papierków jest...

To tylko tak strasznie wygląda, tak naprawdę to była najprostsza rzecz:) Potem trzeba PILNOWAĆ SWOJEGO BIZNESU.

Podsumuję: koszt założenia firmy: 100 zł.

Koszt utrzymania firmy (w przybliżeniu):
- dla etatowca: około 190 zł Ubezpieczenie Zdrowotne + 122 Księgowa
- dla wolnego strzelca: ok 190 zł Ubezpieczenie Zdrowotne + 122 Księgowa + chyba ok 100 Ubezpieczenie Chorobowe czy coś takiego (ale tu mogę się mylić)... W sumie za ubezpieczenie do ZUS płaci się ok 300 zł, jeśli ktoś nie miał wcześniej dz. gosp. w ciągu ostatnich 5 lat czy jakoś tak. To jeszcze obowiązuje - to promocja dla nowych przedsiębiorców. Nie wiem do kiedy obowiązuje... Dokładna kwota zależy od rejonu zamieszkania, miasta czy coś w tym stylu ---> panie w ZUSie służą pomocą:) Promocja trwa przez pierwsze 2 LATA (!!!) prowadzenia działalności, więc 2 lata ZUS niziutki:) Nie mogę się wypowiadać w tej sprawie dokładniej, bo jestem etatowcem.

Ja płacę 190+122=312 zł miesięcznie
Wolny człowiek ok 300+122=422 miesięcznie



Bardzo proszę osoby, które prowadzą już swoje firmy o wypowiedzenie się też w tym wątku oraz komentarze do moich postów (rady, sugestie, propozycje). Chciałbym wszystko zrobic raz i dobrze, więc każda z Waszych rad będzie na wagę złota.
Źródło: 85.128.237.46/forumpi/viewtopic.php?t=330


Temat: Jak zbudować swój pierwszy biznes? Poprostu zacznij...
Hej,

założenie firmy to banał. Gorzej z pomysłem na biznes... ale pewnie będą to czytać ludzie, którzy mają wiele pomysłów i chcą zacząć je realizować

Założenie firmy - a będę mówić o działalności gospodarczej, która na pewno nie jest najlepszą formą zabezpieczenia swoich pieniędzy (bo lepsza jest sp. z o.o. ale wiąże się to z wpłatą kapitału 40.000 zł plus pełną księgowością, która niestety kosztuje) - jest dość proste i nie wymaga dużo czasu. Trochę trwa oczekiwanie na wydanie różnych decyzji, ale nie samo załatwianie.

Opiszę to w kilku krokach:
1. wpis do ewidencji dz. gosp. Urząd Miasta. Koszt: 100 zł. Trzeba znaleźć punkt obsługi przedsiębiorcy w danym mieście, tam udać się z tą kwotą i powinni wszystko wytłumaczyć. W skrócie: wybiera się nazwę firmy, miejsce działalności, adres, datę rozpoczęcia działalności, PKD. PKD to nic innego niż książka kodów - można ją znaleźć w internecie - gdzie dane rodzaje dz. gosp. są oznaczone kodem. Wybiera się te, które najbardziej pasują plus całe mnóstwo potencjalnych. Po co te potencjalne? A tak na przyszłość... ponieważ każda zmiana wpisu kosztuje 50 zł. Także wpisujemy wszystkie PKD, jakie nam tylko przyjdą do głowy. Nie ma ograniczeń ilościowych. Teoretycznie na zaświadczenie czeka się do 14 dni. Praktycznie dostaje się od ręki. Urzędnicy w moim mieście znali się na rzeczy i byli bardzo pomocni w wypełnianiu papierka. Można założyć firmę w miejscu swojego zameldowania - co polecam (w zależności od planowanej działalności oczywiście - kto chce mieć kiosk nie prowadzi go w domu...).

To było to najtrudniejsze... reszta jest prostsza.

2. GUS - Główny Urząd Statystyczny
Co tu dają? REGON. I to bezpłatnie:) W moim mieście można też go uzyskać w miejscu, gdzie robię wpis (pkt. 1), ale długo się czeka, bo oni pocztą do GUSu przesyłają... Polecam więc wycieczkę do GUSu, jeśli taki jest w Twoim mieście. I znów 14 dni oczekiwania - w GUSie praktycznie dostaje się od ręki. Znów miła pani doradza co i jak wypełnić. No problem:)

3. Konto bankowe - firmowe. To MUS!

4. Urząd skarbowy - NIP 1 (os. fiz. samodzielnie prowadzące działalność) i jeszcze jakiś inny papierek, ale nie pamiętam jaki, bo robiła to moja księgowa.

... czas na ważną dygresję na temat KSIĘGOWEJ...

Co pisał Kiyosaki na temat zatrudniania ludzi, którzy wiedzą więcej? Tym retorycznym pytaniem ominę dyskusję na temat potrzeby posiadania księgowej:) Poszukiwanie księgowej nie było łatwe... na początku. Każda po swojemu próbowała mi zamieszać w głowie wynajdując różne drobiazgi w mojej planowanej działalności i mówiąc, że poprowadzi księgowość tak skomplikowaną za 200 plus VAT. Ostatecznie wystarczyło popytać znajomych, nawet tych, którzy nie mają własnych firm, by ktoś mi kogoś polecił... I tak mam swoją księgową, znajomą znajomego, która jest bardzo OK. Wystarczy pytać...

Księgowa to wydatek 100 plus VAT (na początek, jak nie ma wielu faktur). Polecam niebabranie się samemu w tym, nawet jeśli ktoś posiada dyplom z finansów. Praktyka i wiedza, gdzie szukać, czynią z księgowych naszych największych sprzymierzeńców. Ważne, żeby księgowa znalazła czas i odpowiedziała na milion pytań, które każdy myślący człowiek ma na początku.

Tyle o księgowej. Księgowa prowadzi księgi w swoim biurze (kontrole też będą do niej przychodziły:) i chętnie zgodzi się dostarczyć NIP 1 do US. Czyli księgową należy mieć najpóźniej przy pkt. 4. Ale wcześniej można już szukać...

5. ZUS
zgłoszenie do ZUS należy dokonać do 7 dni od rozpoczęcnia działalności. Jakie to były papierki - nie pamiętam. I znów - miłe panie w ZUSie pomogły to załatwić. Chyba ZZA i ZFA (dla pracujących jednocześnie na etacie - więc nie w Twoim przypadku!). Potem po miesiącu DRA, czy jakoś tak. Znów bezpłatnie, miło i przyjemnie.

(6.) Pieczątka firmowa - w nawiasie, bo nie mam i jak dotąd nie była mi potrzebna.

UFF to tyle. Zajmuje to niewiele czasu, trzeba wziąć długopis i drobne na ksero, bo co rusz trzeba coś tam skserować. Wszystkie zdobyte już papiery radzę mieć przy sobie, bo potem się okazuje, że potrzebują:

ad. 2. wpis do ewidencji, dowód osobisty
ad. 3. NIP (ten osobisty, przy jednoosobowej dz. gosp. nie nadają nowego - należy bezwzględnie poszukać dokumentu o nadaniu numeru NIP), wpis, dowód, inne (zależy od banku)
ad. 4. wpis, zaświadczenie o REGON, dokument uprawniający do korzystania z nieruchomości (akt własności, umowa najmu, itp.)
ad. 5. decyzję o nadaniu NIP z Urzędu Skarbowego (to, czego radziłam poszukać w domu), decyzję o nadaniu REGON z GUS.

Jak o czymś zapomniałam to przepraszam, ale trochę tych papierków jest...

To tylko tak strasznie wygląda, tak naprawdę to była najprostsza rzecz:) Potem trzeba PILNOWAĆ SWOJEGO BIZNESU.

Podsumuję: koszt założenia firmy: 100 zł.

Koszt utrzymania firmy (w przybliżeniu):
- dla etatowca: około 190 zł Ubezpieczenie Zdrowotne + 122 Księgowa
- dla wolnego strzelca: ok 190 zł Ubezpieczenie Zdrowotne +122 Księgowa + chyba ok 100 Ubezpieczenie Chorobowe czy coś takiego (ale tu mogę się mylić)... W sumie za ubezpieczenie do ZUS płaci się ok 300 zł, jeśli ktoś nie miał wcześniej dz. gosp. w ciągu ostatnich 5 lat czy jakoś tak. To jeszcze obowiązuje - to promocja dla nowych przedsiębiorców. Nie wiem do kiedy obowiązuje... Dokładna kwota zależy od rejonu zamieszkania, miasta czy coś w tym stylu ---> panie w ZUSie służą pomocą:) Promocja trwa przez pierwsze 2 LATA (!!!) prowadzenia działalności, więc 2 lata ZUS niziutki:) Nie mogę się wypowiadać w tej sprawie dokładniej, bo jestem etatowcem.

Ja płacę 190+122=312 zł miesięcznie
Wolny człowiek ok 300+122=422 miesięcznie

Od przyszłego miesiąca ZUS na nieznacznie wzrosnąć...

Piszę to szybko i mogą się pojawić jakieś błędy - proszę mnie poprawiać, jeśli ktoś zauważy.
I co, jest coś jaśniej??? jeśli nie, to polecam wstukać w google: zakładanie działalności gospodarczej i wyskoczy kilka poradników. Nie tak zabawnych jak ten mój, ale zawsze można się czegoś więcej dowiedzieć.



ziuberek - ja też mam pytanie do Ciebie: jak to jest z kupnem drugiego mieszkania? Czy są jakieś wyższe opłaty wtedy za coś? Czy trzeba się tam zameldować? Bo mam coś na oku i nie wiem, jak się za to zabrać...

Pytałeś o spółkę... w przyszłości chcę przekształcić działalność gospodarczą w sp. z o.o. Jak już finanse pozwolą... Jak dotąd dz. gosp. wystarcza, by podatki płacić na końcu:)
Źródło: 85.128.237.46/forumpi/viewtopic.php?t=22




 

Powered by WordPress dla [RETE!]. Design by Free WordPress Themes.